مقالات راهنمای خرید و نگهداری مبل و دکوراسیون

کاربرد رنگ در دکوراسیون داخلی؛ بررسی 6 رنگ جذاب

رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ‌ها در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این روزها بحث رنگ در دکوراسیون داخلی، منزل بسیار داغ بوده و طراحان دکوراسیون داخلی تلاش بر آن دارند تا بهترین ترکیب رنگی را برای دکوراسیون در نظر بگیرند. در این مقاله ما به بررسی کاربرد رنگ در دکوراسیون داخلی؛ بررسی 6 رنگ جذاب می پردازیم. ابتدا رنگ قهوه‌ای را بررسی می کنیم. همچنین به بحث روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی در چند مورد می پردازیم.

استفاده از رنگ‌های متفاوت در دکوراسیون داخلی باعث ایجاد حال و هوایی خاص در افراد شده و بسته به رنگ انتخاب شده احساسی متفاوت به شما القا می‌شود. برای طراحی دکوراسیونی خاص و ایده‌آل، بهتر است تا از رنگ‌های توصیه شده توسط روانشناسان و مناسب برای محیط‌ های ذکر شده استفاده کرد.

رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون داخلی منزل

رنگ فهوه‌ای در دکوراسیون داخلی منزل بسیار پر کاربرد است و از رنگ‌ های غالب در جهان است. از مهم‌ترین ویژگی های این رنگ به هماهنگی آن با سایر رنگ‌ها می‌توان اشاره کرد. رنگ قهوه‌ای و طیف‌های مختلفی که این رنگ دارد می‌توان به رنگ‌های شیری، بژ، عاجی، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای دودی، قهوه‌ای شکلاتی، قهوه‌ای سوخته و قهوه‌ای تیره اشاره کرد که بسته به سایر رنگ‌های استفاده شده در دکوراسیون، می‌توان از این طیف رنگی بهره برد.

استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی منزل هیچگاه از مد نمی‌افتد و به دلیل هماهنگی با سایر رنگ‌ها می‌توان از آن در ابعاد زیادتری همچون کف منزل، انواع مبل و غیره استفاده کرد. رنگ قهوه‌ای از آنجایی که رنگی با پایداری بالا است، محیطی سالم و بی‌خطر را به شما هدیه داده و امنیت و آرامش را برایتان تداعی خواهد کرد و در کنار رنگ‌هایی همچون سفید، زرد و صورتی ترکیبی بسیار زیبا را به ارمغان خواهد آورد.

 

رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون داخلی منزل

 

روانشناسی رنگ سبز و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی منزل

رنگ سبز رنگی ترکیبی و ساخته شده از دو رنگ اصلی آبی و زرد است و نشات گرفته شده از طبیعت و التیام بخش می‌باشد. این رنگ سرشار از آرامش بوده و مناسب برای اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی می‌باشد. برای مطالعه بیشتر در باره دکوراسیون اتاق خواب و رازهای طراحی آن به متن لینک شده مراجعه کنید.

استفاده از رنگ سبز برای سلامتی بسیار مفید بوده و باعث عملکرد مثبت قلب شده و حس زندگی را به شما هدیه می‌دهد. استفاده از این رنگ در کنار رنگ‌هایی همچون سفید، قهوه ای، آبی، طوسی، زرد، نارنجی و قرمز جلوه ی زیبایی داشته و طراوت خاصی به محیط اطراف شما خواهد بخشید.

 

روانشناسی رنگ سبز و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی منزل

 

روانشناسی رنگ آبی و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی منزل

رنگ آبی یکی از رنگ‌های اصلی است و رنگی آرامبخش و چشم نواز است. این رنگ به تنهایی می‌تواند در انواع طیف‌ها و سایه‌ها استفاده شود و محیطی زیبا، ایده‌آل و چشم نواز را برایتان به ارمغان بیاورد. استفاده از رنگ آبی و طیف‌های رنگی مختلف آن در محیط های اداری و قسمت های پذیرش توصیه شده است، چرا که به مراجعه کننده، احساس آرامش القا میکند.

همچنین استفاده از این رنگ در اتاف خواب به جهت تسریع خواب و ایجاد آرامش بسیار مفید است. اگر قصد استفاده از رنگ آبی در اتاق پذیرایی و نشیمن را دارید، بهتر است همراه آن از رنگ های شاد و جسورانه استفاده شود، این ترکیب باعث ایجاد نشاط شده و تسکین دهنده ی حالات روحی خواهد بود. نظر شما چیست؟ رنگ مورد علاقه ی شما برای ساخت دکوراسیون داخلی منزل چیست؟

 

روانشناسی رنگ آبی و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی منزل

 

روانشناسی رنگ زرد و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی منزل

رنگ زرد جز رنگ‌های اصلی و رنگی قوی و گرم می‌باشد و بنا به نظر روانشناسان، بهتر است که در ترکیب با رنگ‌های دیگر استفاده شود چرا که استفاده از آن به تنهایی باعث ایجاد خشونت خواهد شد. استفاده از این رنگ به‌ صورت ملایم‌تر مانند طلایی می‌تواند باعث تحریک اشتها شده و استفاده از آن در محیط آشپزخانه و پذیرایی توصیه می‌شود.

رنگ کرم نباتی که درجه‌ی سردتری از رنگ زرد است، باعث ایجاد روحیه‌ای شاداب در شما شده و برای تقویت روحیه کودکان بسیار مناسب است. این رنگ به تقویت حافظه نیز کمک می‌کند.ترکیب رنگ زرد با رنگ‌های سیاه، سبز، طوسی، قهوه ای، آبی، نارنجی، صورتی و قرمز فضای متفاوتی به منزل شما هدیه خواهد داد. استفاده از این رنگ گرم و آفتابی، فضایی شاد و مثبت و امیدوار کننده را برایتان به ارمغان خواهد آورد، اما باید توجه داشته باشید که حتما در کنار رنگ‌های مکمل از آن بهره بگیرید.

 

رنگ زرد و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی منزل

 

تاثیر رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی

رنگ بنفش از رنگ‌های ثانویه و ترکیب دو رنگ اصلی قرمز و آبی به وجود می‌آید. این رنگ با توجه به مکان استفاده می‌تواند در دسته‌ی رنگ‌های گرم یا سرد قرار بگیرد، در صورت استفاده‌ی هرچه بیشتر از رنگ آبی، این رنگ تمایل به سردی و در صورت استفاده‌ی بیشتر از رنگ قرمز، این رنگ تمایل به گرمی داشته و در دسته‌ی رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد.

استفاده از این رنگ با شکوه به طور عموم کم بوده و غالبا در درجه‌ی سردتر از آن استفاده می‌شود، این رنگ به دلیل ملایم بودن و القای آرامش عموما برای اتاق خواب استفاده می‌شود. رنگ بنفش رنگی خلاق است و استفاده از آن در  کنار رنگ زرد، به دلیل مکمل بودن، جلوه‌ی خاصی پیدا می‌کند و مناسب برای محیط‌ های کاری و آموزشی خواهد بود. به عنوان قانون کلی، بهتر است این رنگ به عنوان رنگی تاکیدی استفاده شود تا جلوه‌ی بهتری از خود به نمایش بگذارد و فضای خاص و رمانتیکی را به شما هدیه دهد.

 

تاثیر رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی

 

جادوی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

داشتن منزلی بزرگ‌تر، از خواسته‌های همیشگی افراد مختلف بوده و از این رو طراحان داخلی دکوراسیون همواره سعی بر آن داشته تا منازل را بزرگتر طراحی و دیزاین کرده و اشیاء موجود در اتاق همچون مبلمان، میز ناهار خوری، آباژور، پرده و غیره را به زیبایی نشان دهند. استفاده از رنگ سفید بخصوص در دیوارها تاثیر بسیار زیادی در نمای منزل شما دارد.

دیوارهای سفید همیشه کلاسیک و تمیز به نظر می‌رسند و به علت بازتاب بیشتر نور، منزل شما را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد. البته باید به این نکته توجه کرد که استفاده از این رنگ باید تکمیل کننده‌ی دکوراسیون داخلی منزل شما باشد و استفاده‌ی بیش از اندازه از آن، باعث خستگی خواهد شد. توجه داشته باشید که دیوار سفید بهترین زمینه برای نشان دادن یک مجموعه‌ی هنری بسیار مناسب می‌باشد.

از این رو اگر علاقمند به استفاده از قاب عکس و تابلوهای هنری می‌باشید، بهترین رنگ پس زمینه، سفید می‌باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از کفپوش‌ های سفید، خانه‌ی شما را شیک، تمیز و بزرگ‌تر نشان خواهد داد. نباید از استفاده از رنگ سفید بترسید چرا که شما را شخصی جسور و بی‌پروا نشان می‌دهد و حس آزادی را به بیننده منتقل می‌کند.

همچنین استفاده از رنگ سیاه در کنار رنگ سفید، تضادی زیبا به دکوراسیون منزل هدیه می‌دهد و با به نظر طراحان داخلی باعث پوشانده شدن اشتباهات دیزاین داخلی منزلتان خواهد شد. میتوانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه دکوراسیون داخلی به مقاله مبلمان و دکوراسیون داخلی مراجعه کنید.

 

جادوی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

 

یک معرفی

رنگ‌ها  بر خلق و خوی موثرند، موضوع رنگ در دکوراسیون داخلی، مهم است. ایجاد حسی دلپذیر با استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی یک هنر است و در روانشناسی نکات بسیاری در این زمینه وجود دارد. در انتها تولیدی مبل افرا با 23 سال سابقه در بازار مبل یافت آباد با تولید انواع مبلمان، میز ناهار خوری و سرویس خواب با رنگ های سفارشی مطابق اصول روانشناسی رنگ و دکوراسیون داخلی و فروش مستقیم مبلمان با بهترین قیمتها در بازار مبل آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *