مقالات مفید در باره خرید و نگهداری مبل

5 نکته برای انتخاب یک میز غذا خوری ایده آل + یک پیشنهاد

میز غذا خوری

یک اتاق ناهارخوری می تواند به راحتی به نقطه کانونی خانه شما تبدیل شود، البته به شرطی که به خوبی طراحی شده باشد. مبلمان و میز ناهار خوری، قطعه ضروری از دکوراسیون خانه شما هستند. اینها می توانند نشانگر یک سبک در دکوراسیون باشند و همچنین بسیار کاربردی باشند. اگر به دنبال یک میز غذا خوری ایده آل هستید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

عواملی برای انتخاب میز غذا خوری ایده آل

 میز غذاخوری ایده آل؛ متناسب با فضا است، محکم ساخته شده، سبکی دارد که شما دوست دارید و در حد بودجه شماست. اما مراقب ترندها باشید زیرا یک میز ناهارخوری خوب باید بین 5 تا 10 سال دوام بیاورد. اگر فقط طبق آخرین مد روز انتخاب کنید کنید، ممکن است یک روز از خواب بیدار شوید و فکر کنید که چه چیزی باعث شده این را بخرید. بنابراین همیشه بهتر است که ساده و مینیمال بودن را هم مد نظر داشته باشید. برخی از عواملی که نیاز به توجه ویژه دارند، صرف نظر از نکته ساده بودن، به شرح زیر است:

جنس میز ناهارخوری

انتخاب جنس میز ناهار خوری کار مهمی است زیرا باید بسیاری از موارد مانند سبک، بودجه، دوام و سهولت نگهداری را مد نظر قرار دهید. انتخابی که با این موارد مطابقت ندارد به این معنی است که بعداً از این تصمیم پشیمان خواهید شد. در حالی که میز ناهار خوری را می توان از شیشه، سنگ، فلز، پلاستیک، چوب یا ام دی اف درست کرد،

انتخاب محبوب چوب است. چوب به عنوان یک ماده کلاسیک برای مبلمان در نظر گرفته می شود زیرا زیبا، بادوام و ماندگار است. علاوه بر این، یک ست میز ناهار خوری چوبی نگهداری و تعمیر آسانتری دارد. چوب گردو، راش، سفید، ساج و اقاقیا از انتخاب های محبوب چوبی هستند. نگهداری از آنها آسان، برخی ضد موریانه و نسبتاً ضد آب هستند.

در برابر درجه حرارت بالا و پایین مقاومت دارند و جنس مناسبی برای میز ناهار خوری هستند. تعمیر و نگهداری آسان است، زیرا پاک کردن آنها برای تمیز به نظر رسیدن کافی است. هر گونه ساییدگی یا خراشیدگی را می توان به راحتی ترمیم کرد و آن را به جنسی عالی برای میز ناهار خوری تبدیل می کند. جنبه مهم دیگر چوب این است که مکمل دکوراسیون است و زیبایی فضا را ارتقا می دهد.

جنس میز ناهار خوری

اندازه میز ناهارخوری

هنگام انتخاب هر مبلمانی، در دسترس بودن فضا باید مد نظر باشد. اندازه فضایی که میز ناهارخوری در آن قرار میگیرد نسبت به اندازه آشپزخانه، بررسی کنید. به شما ایده مناسبی درباره ابعاد میز می دهد. هنگام اندازه گیری فضا، اطمینان حاصل کنید که فاصله ای حدود 90 سانت از دیوار یا سایر مبلمان دور میز وجود دارد. این به شما فضای کافی برای جابجایی و حرکت صندلی و راه رفتن می دهد.

به گفته کارشناسان، وزن بصری میز ناهارخوری بر نحوه قرار گرفتن آن در یک اتاق تأثیر می گذارد. ممکن است میز غذا خوری از نظر فنی مناسب باشد، اما اگر محل قرار گیری میز غذاخوری خیلی نزدیک به سایر مبلمان باشد، امکان دارد حجیم به نظر برسد.

شکل مناسب را انتخاب کنید

شکل میز ناهارخوری تا حد زیادی به اندازه فضای ناهار خوری بستگی دارد. اگر اتاق ناهارخوری کوچکی دارید، یک میز ناهار خوری 4 نفره کمجا انتخاب خوبی است. اندازه آن کوچک است و تضمین می کند که فضا تنگ به نظر نمی رسد. اگر یک اتاق ناهار خوری متوسط ​​دارید، می توانید یک میز ناهار خوری 6 نفره را انتخاب کنید.

اگر می خواهید فضا رسمی به نظر برسد، میز ناهارخوری مستطیلی شکل را انتخاب کنید. همچنین برای سبک کلاسیک مناسب است، اما باید فضای کافی برای قدم زدن در اطراف میز وجود داشته باشد. برای کسانی که انتظار دارند بیش از 6 نفر در یک زمان غذا بخورند ایده آل است و می توانند به راحتی حدود هشت نفر را بدون احساس تنگی بنشینند.

شکل میز ناهارخوری

اندازه فضای غذا خوری و شکل میز

طراحی و سبک میز غذا خوری

یکی از فاکتورهای مهم در یک میز ناهارخوری، سبک یا طراحی آن است. از میزهای ناهار خوری مدرن گرفته تا طرح های معاصر و مینیمالیستی را شامل می شود. در اینجا چند نکته برای انتخاب سبک و طراحی عالی از بین انتخابها وجود دارد:

طرح را بر اساس سبک خانه خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر دکوراسیون خاصی برای منزل ندارید، یک میز ناهارخوری ساده را انتخاب کنید. سپس می‌توانید ایده‌های دکور میز ناهارخوری را اجرا کنید. به جای رفتن به سراغ یک میز تزئینی، زیرا ست کردن بقیه وسایل با آن بسیار سخت است.

هنگام انتخاب سبک، عملکرد را فراموش نکنید! طراحی ممکن است خوب باشد، اما اگر کاربردی نباشد، که این هدف شما را برآورده نمی کند. طبق آخرین مدها خرید نکنید، زیرا ممکن است ظرف چند ماه آینده مجبور شوید آن را حذف کنید. مطابق سلیقه و سبک خود انتخاب کنید. اگر مدرن را ترجیح می دهید، طراحی با خطوط صاف را انتخاب کنید. اگر به سبک سنتی انتخاب می کنید، گوشه های منحنی را انتخاب کنید.

اگر می خواهید یک ست میز ناهار خوری منحصر به فرد داشته باشید . میز ناهارخوری را جداگانه بخرید و سپس  صندلی ناهارخوری مناسب با ایده ترکیبی و خاص خود را بخرید. این به شما کمک می کند بدون پیروی از قوانین تعیین شده، سبک های مختلف را بیافرینید.

طراحی و سبک میز غذا خوری

میز غذا خوری مدرن و کلاسیک

یک ساختار محکم انتخاب کنید

برای اینکه یک میز ناهار خوری دوام طولانی داشته باشد، باید به خوبی ساخته شده و محکم و دارای روکشی باشد که بتواند در برابر سایش و پارگی  مقاومت کند. مواد نقش مهمی در این امر ایفا می کند. چوب هایی مانند راش، سفید، اقاقیا یا گردو را انتخاب کنید که در استحکام و دوام معروف هستند.

اطمینان حاصل کنید که میز و پایه به درستی قرار می گیرند. اگر محکم باشد، مسلما دوام زیادی خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که اتصالات زیادی مانند قلاب وجود ندارد، زیرا ممکن است با گذشت زمان ضعیف شوند. به تمام نقاط اتصال مانند گوشه ها، پاها و غیره نگاه کنید. اگر شکافی می بینید، به خوبی ساخته نشده است.

هنگام انتخاب میز ناهار خوری خود، این عوامل را در نظر بگیرید و مطمئناً میز ناهارخوری مناسبی را پیدا خواهید کرد که می تواند به فضا جلوه بیشتری دهد.

پیشنهاد

اگر به دنبال تنوع و پیدا کردن یک میز ناهار خوری عالی متناسب با فضای خانه و دکوراسیون خود هستید. با تعجب خواهید دید که گزینه های زیادی وجود دارد. بخش میز غذا خوری سایت تولیدی مبل افرا را بررسی کنید، انواع میزها را در اندازه‌، شکل‌ و سبک‌های متنوع، همراه با ایده‌های فضای غذاخوری خواهید یافت.

تولیدی مبل افرا با 24 سال سابقه در بازار مبل یافت آباد تهران، در زمینه تولید انواع مبل راحتی، کلاسیک، ال، مکانیزم و انواع میز ناهار خوری و آینه کنسول و … و عرضه مستقیم از تولیدی با بهترین قیمت در بازار فعال می باشد. برای اطلاع بیشتر و خرید روی لینکها کلیک کنید و یا با شماره های تلفن های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *