مقالات راهنمای خرید و نگهداری مبل و دکوراسیون

مقابله با افسردگی به کمک دکوراسیون داخلی

مقابله با افسردگی به کمک دکوراسیون داخلی

در این محتوا به نکاتی در باره مقابله با افسردگی به کمک دکوراسیون داخلی، اشاره میکنیم با ما همراه باشید. ایجاد خانه سبز بهترین راه برای داشتن زندگی سالم‌تر وبا انرژی بیشتر می‌باشد که خود بهترین راهکار برای جلوگیری از یکنواختی و خستگی در منزل می‌باشد. خانه سبز در واقع به خانه‌ای گفته می‌شود که در آن تعادل کافی بین انرژی، آب و مصالح طبیعی وجود داشته باشد. در ادامه با مواردی که روحی تازه به منزل شما هدیه می‌دهد را خواهیم گفت.

استفاده از گل و گیاه سبز در خانه برای آرامش

گیاه در خانه نماد جاری بودن زندگی است. گیاهان در حالت طبیعی به دلیل افزایش میزان اکسیژن و تهویه مطبوع هوا می‌توانند باعث افزایش حس خوب در منزل شوند همچنین رنگ سبز به عنوان رنگ ضد افسردگی و آرامبخش شناخته شده می‌باشد. همچنین نگهداری از گیاهان باعث افزایش مسئولیت پذیری در افراد منزل می‌باشد.

مقابله با افسردگی در دکوراسیون داخلی با اضافه کردن منبع نوری

منبع نور در منزل از لحاظ روانشناسی تاثیر زیادی بر افکار دارد بهتر است در زمان انتخاب منبع نور توجه داشت که منابع نوری طبیعی انرژی بیشتری از خود به جا می‌گذارد، برای مثال استفاده از پرده‌های نازک که نور را به راحتی از خود عبوردهد و یا استفاده از پرده‌هایی که بتوان در طول روز به حالت نورگیر استفاده کرد گزینه مناسبی برای افزایش نور طبیعی منزل می‌باشد. در بهترین حالت در منزل باید سه منبع نوری متفاوت در محیط وجود داشته باشد.

استفاده از رنگ سفید در منزل

رنگ سفید از دسته رنگ‌هایی می‌باشد که مرور زمان تاثیری بر کهنگی آن ندارد و باعث شادابی منزل می‌شود. به طور کلی رنگ سفید باعث افزایش آرامش و همچنین ترکیبی برای روشن‌تر بودن منزل محسوب می‌شود. استفاده از رنگ سفید در دیواها و قسمتهای مختلف دکوراسیون خانه را بزرگتر نیز نشان می دهد.

 

استفاده از گل و گیاه سبز در خانه برای آرامش

فنگ شویی برای ایجاد نظم موازی در منزل

طبق قوانین فنگ شویی وسایل و رنگ‌بندی منزل در هر قسمت به گونه‌ای انتخاب می‌شود که بتوان بیشترین نظم برای جریان داشتن انرژی به طوری متوالی در منزل را به همراه داشته باشد و سبب کمک به مقابله با افسردگی شود. در این نوع ایده پردازی نظم وسایل از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد. روش فنگ شویی در واقع ابداعی چینی برای قرارگیری درست وسایل در نقاط مشخص می‌باشد.

استفاده از مبلمان و وسایل چوبی در دکوراسیون داخلی

رنگ‌های اغوا کننده چوب‌ها و بافت منحصر به فرد آنها در مبلمان که هیچ متریالی نزدیک به آن وجود ندارد، باعث افزایش انرژی در منزل می‌شود همچنین باعث ایجاد احساس نزدیکی بیشتر منزل به طبیعت اطراف می‌شود همچنین یکی از مزیت‌های استفاده از مبل، میز ناهار خوری و … ست شدن راحت آنها با بقیه وسایل منزل می‌باشد.

رنگ‌های ترکیبی به جای یکنواختی و خنثی بودن

جایگزین کردن وسایل و یا دیوارهای رنگی به جای رنگ‌های سرد و خنثی که غالبا در منازل به طور یکنواخت وجود دارد باعث افزایش روحیه و انرژی موجود در منزل می‌شود و سبب افزایش مقابله با افسردگی در دکوراسیون داخلی منزل می‌شود.
همچنین برای جلوگیری از ایجاد حس خستگی، می‌توان به طور ترکیبی از رنگ‌های شاد در کنار رنگهای خنثی استفاده کرد. برای مطالعه بیشتر در باره رنگها و دکوراسیون می توانید به مقاله کاربرد رنگ در دکوراسیون داخلی؛ بررسی 6 رنگ جذاب مراجعه کنید.

چیدن گالری‌ های تصویری بر روی دیوارهای اصلی

گالری‌های تصویری باعث یادآوری خاطرات خوب و به یاد داشتن همیشگی افراد و رویدادهای مهم در ذهن می‌باشد که این کار کمک بسیاری در افزایش روحیه و انگیزه برای زندگی می‌باشد. می توانید تابلوهایی از مناظر زیبای طبیعی در خانه نصب کنید و همیشه از دیدن آنها لذت ببرید.

استفاده از مبلمان و وسایل چوبی در دکوراسیون داخلی

یک پیشنهاد

در این محتوا مواردی در زمینه مقابله با افسردگی به کمک دکوراسیون داخلی مطرح شد. ازجمله استفاده از نور، فنگ شویی،  رنگ و ترکیبهای آن، استفاده از گیاه و گل و استفاده از مبلمان چوبی، تولیدی مبل افرا با 24 سال سابقه در بازار مبل یافت آباد تهران در زمینه تولید انواع مبلمان چوبی از جمله مبل راحتی، مبل کلاسیک، میز ناهار خوری، آینه کنسول و غیره با جنس چوب و رنگهای آرامبخش آن فعال می باشد و امکان خرید مستقیم مبل از تولیدی را یز فراهم کرده است برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید. شماره های تماس در سایت موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *