مقالات راهنمای خرید و نگهداری مبل و دکوراسیون

دکوراسیون اتاق خواب و رازهای طراحی آن

دکوراسیون اتاق خواب و رازهای طراحی آن

اتاق خواب در واقع باید پناهگاهی باشد که رنگ‌ها، احساسات و مجموعه علاقه‌مندی‌های شما را بیان کند. برای دکوراسیون اتاق خود، خوب است تا نکات زیر را در نظر بگیرید تا آرامش و خوابی مناسب را تجربه کنید. با گروه تولیدی افرا همراه باشید و نظر خود را درباره‌ی این مقاله با ما درمیان بگذارید.

برای دکوراسیون اتاق خواب رنگ ملایم انتخاب کنید

در دکوراسیون اتاق خواب به جای استفاده از رنگ‌های جسورانه و تند، بهتر است تا از رنگ‌های ملایم و طیف‌های رنگی تسکین دهنده استفاده کنید. یک پالت رنگی تک رنگ و آرامش بخش می‌تواند فضای احساسی زیبایی را به اتاق خوابتان هدیه دهد. از سقف اتاق غافل نشوید. باید توجه کنید که سقف در واقع پنجمین دیوار در یک اتاق است. رنگ مناسب برای سقف در واقع رنگ سبک‌تر از رنگ دیوار است و فضای اتاقتان را دنج و ساده نشان می‌دهد. همچنین برای اطلاعات کامل در باره رنگ و دکوراسیون میتوانید به مقاله کاربرد رنگ در دکوراسیون داخلی مراجعه کنید.

 اتاق خواب باید دنج و ساده به نظر برسد.

اتاق خواب باید بدون در نظر گرفتن اینکه چه نوع دکوراسیونی را انتخاب کرده‌اید، دنج و ساده بنظر برسد. از ملزومات یک اتاق خواب می‌توان به تخت‌خواب، میز، صندلی و کمد اشاره کرد و وجود هر وسیله‌ی دیگری باعث ایجاد فضایی درهم خواهد شد.
برای افزودن به احساس آرامش اتاق خواب بهتر است که وسایل اضافی را از جلوی چشم دور نگه دارید، چرا که اتاقتان را آرام‌تر و جادار‌تر نشان خواهد داد.

سرویس خواب و مبلمان اتاق خواب

نوبت می رسد به سرویس خواب در اتاق خواب که یکی از مهمترین بخشهای اتاق خواب است و هم در آرامش اتاق خواب نقش موثری دارد و هم در دکوراسیون آن از نکاتی که باید در نظر داشته باشیم تناسب ابعاد اتاق خواب با ابعاد تخت خوابی که تهیه می کنیم به این صورت که اگر تخت خوابی بزرگتر نسبت به اتاق خواب بگیریم دیگر جا برای مبلمان اتاق خواب میز و صندلی آرایش و … نخواهد بود. معمولا سرویس خواب دو نفره برای اتاق خواب بیشترین تقاضا را دارد. نکته دیگری در این بخش مهم است هارمونی ترکیب رنگ سرویس خواب با ترکیب رنگ دیگر المانهای اتاق خواب است و رعایت این نکته زیبایی و آرامش چشم نوازی به اتاق خواب  می بخشد.

اتاق خوابتان را با پرده‌های زیبا و مجلل ست کنید.

اگر اتاق خوابتان پنجره دارد، از کرکره‌های مات یا پرده برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید، تا علاوه بر زیبایی اتاق، اگر می‌خواهید دیر بیدار شوید، آفتاب را دور نگه دارد. در ادامه می توانید برای اطلاعات بیشتر در باره مبلمان مقاله مبلمان و دکوراسیون داخلی را هم بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *